Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, August 22, 2010

padaMu ku bersujud....


Ramadhan kembali lagi...walaupun dah masuk hari yang ke-13, rasanya, masih belum terlambat kalau aku ucapkan selamat berpuasa kepada semua followers...(ada lagi ke yg ikuti perkembangan blog nie?huuuu)...hurm..ramadhan kali ini, aku rasakan cukup bermakna...ramadhan kali ini, menunjukkan yang Dia sayangkan aku..tapi aku?

Ramadhan kali ni jugak ramadhan pertama aku sebagai suami...insyaAllah, aidilfitri yang bakal kunjung tiba nanti juga adalah aidilfitri aku yang pertama sebagai Suami dan juga Bapa...hurm..bila bersendirian, memandang laut yang membiru, aku mula terkenang siapa aku sebelum ini..memandang dengan mata yang dikurnia, memikirkan dgn akal yang dianugerah, aku amat bersyukur di atas kurniaan yang Maha Menyanyangi...kepada yang pernah follow life aku dalam blog ni, mungkin kekawan suma akan paham apa yg cuba disampaikan...aku pernah memegang jawatan tertinggi dalam organisasi..dan aku pernah berada di jawatan yang paling rendah dalam organisasi kerajaan..semuanya aku dah rasa...senang dan susah...mewah dan miskin...kekadang, bila aku melihat kehidupan orang lain yang bergelut untuk mencari sesuap nasi dan sesudu air, aku mula rasa sebak dalam dada..ingin menghulurkan sebanyak mungkin bantuan yang boleh..sb aku dah berada di kedua-dua situasi...aku tau mcm mana seronoknya bila jadi mewah..dan aku tau mcm mana peritnya bila hidup susah..

Dan, sekarang, aku berada di posisi aku yang buatkan aku selesa..bukan mewah..bukan susah...soalan daripada org2 dulu yang berbunyi 'boleh hidup ke kalau amik course perancang bandar?mudah ke dapat kerja?'..rasanya dah terjawab soalan tue..cuma soalan 'mudah ker dapat kerja?', itu mmg tidak dapat disangkal...mmg susah dapat kerja..tapi aku rasa, bukan bidang aku jerk...bidang lain pun susah nk dapat keja sebenarnya...tapi apa2 pun, aku yakin pada ketetapan Ilahi...telah ditetapkan rezeki seseorang itu bila dia dilahirkan ke dunia ini...apa yang penting, kita kena sematkan dalam diri dan yakin dengan Allah yang Maha Adil..Dia mmg adil...cukup ADIL....

No comments: