Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, August 24, 2008

bolehkah CINTA dijual BELI?

bolehkah cinta dibeli?satu persoalan yang dah lama bersarang dalam jiwa aku..aku pun xtau naper benda alah ni selalu jadi perbualan. and aku pun xtau saper yang harus dipersalahkan. pihak lelaki atau pihak perempuan?herm..berdasarkan kajian rambang yg aku wat, 80 % perempuan lebih cenderung untuk pilih pasangan yang BERDUIT..kenapa? kebanyakkan perempuan cakap ini adalah sebagai jaminan hidup..tu adalah jawapan yang paling BODOH aku pernah dengar. kenapa perempuan2 ni perlu bergantung hidup pada lelaki?kenapa tidak berdikari?sampai bila nak dilabelkan sebagai insan yang LEMAH? come on la gadis2 sekalian!!buka mata, buka hati dan buka minda!! smpai bila kekayaan tu leh bagi korang kepuasan dalam hidup? kawan aku pernah cakap, cinta memang boleh dibeli. asalkan lelaki ada duit, perempauan pun akan mudah dirapati. walaupun bukan semua pempuan macam tu, tapi sebilangan besarnya adalah yang bersifat mcm tu. bagi aku, perempuan yang mcm tu x ubah seperti perempuan yang ada di lorong2 belakang. cuma perlu bawak duit, dan 'cinta' akan berputik walaupun untuk satu malam.

aku menulis ni pun, bukan nak mengutuk sesuka hati. tapi aku cuma nak sedarkan perempuan2 kat luar tue. jangan memilih harta dalam menilai sebuah CINTA. renung2kan..

1 comment:

e-ra said...

ouch! ketepek!
erm bkn sume pompuan cm 2...
n rasulullah pernah ckp, carik la wanita yg sekufu ngn korg utk dikahwini... meanz dat bkn lbh kaye o lbh miskin... cukop la sekdar same taraf... same goes 2 women...
n yg penting leh mnyara idop family...
xkn la nk pkai wet isteri utk bg nafkah kt anak2... nnt ego korg gak yg tcalar...
bg sy ckop la yg same taraf ngn sy...
x dinafikn ade pmpuan yg materialistik... tp bkn sume...
lgpon mmg taggungjwb suami bg nafkah kt isteri... xkire la isteri tu kje o x... ade wet o x...
rmai pmpuan yg bdikari skng... yg kje... ade wet n harte sndri...
i agree dat cinte xleh dibeli... material xleh samekn ngn cinte...