Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, September 16, 2008

Rumahku 'Syurga'ku..???

rumahku Syurgaku..hehe..mesti korang yang kat luar tu dah penah dengar kan istilah tu..tpi apa yang aku konpius (b.inggeris yang diutarakan), apakah elemen-elemen yang buatkan rumah itu dilabel sebagai 'syurga'??terutamanya bagi kediaman kategori org bujang..apa yg men'syurga'kan rumah tu..??

herm..aku pun xtau la mcm mana nak describe menda alah ni. tpi aku yakin, korang yang berada kat jauh dengan keluarga dan tinggal bersama-sama dengan kawan, mesti korang tau apa yg aku cuba sampaikan.ya..rumah bujang yang terdapat pelbagai masalah..perangai sekor2 yang boleh kalahkan jin. ntahla..tpi ni la hakikat..korang yang kat luar tu xpayah la nak menafikan. mmg betul, kesabaran yang tinggi mmg diperlukan bila wujud istilah berkawan tu. tpi sampai bila nak bersabar??hurm..smpai mati?nehi2..masalah yang paling utama dalam rumah bujang ni ialah terlalu 'kedekut'. susah gak kalau ada org mcm ni. nasib baik la budak kedekut dalam umah aku (identiti perlu dirahsiakan untuk keselamatan penulis) dah berubah. skang ni xkedekut lagi dah..hehe..bguslah..setel je masalah tu, masalah lain pulak yg muncul..argh!!!leh kena kencing manis aku mcm nie..masalah yg baru timbul ni la wat aku serabut. 'pentingkan diri'. aduyai..susah gak hidup dikalangan orang-orang yang mcm ni.kan??

sekarang ni, apa yang perlu aku wat, bersabar..tpi sejauh mana tahap kesabaran aku ni??sehebat Rasul Junjungan kita ker??mestila x..aku ni insan biasa jer..tpi insyaAllah, jika diberikan kekuatan, aku tetap akan bersabar. harap2, tiada masalah baru yang akan muncul lagi..aku dah letih hadap peragai manusia ni. ke aku dah patut benti jadi 'manusia..'??

1 comment:

e-ra said...

sy knl housem8 anda...