Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, September 19, 2008

aku dan CINTA..

apa itu CINTA sebenarnya??cinta yang dikatakan orang cukup indah..tapi dalam masa yang sama, cinta itu juga buatkan seseorang itu jadi lebih parah..susah ke nak bercinta??kalau yang dah pernah dan masih lagi bercinta, mesti akan cakap senang dan susah tu sama banyak. aku setuju jer..memang cinta tu cukup mudah kalau dapat kerjasama dari pasangan..pasangan yang memahami apa yang dikehendaki oleh pasangannya. ada juga pendapat cinta itu indah dalam tempoh setahun je..kalau dah masuk 5 tahun, cinta tu jadi hambar.mungkin berpunca dari lelaki..mungkin juga dari perempuan. kadang2, aku terpikir lak, xleh ke manusia hidup TANPA cinta?? matikah manusia itu jika dia tidak dicintai org lain??penah ke korang terpikir??yang tengah bahagia bercinta sekarang ni mesti ckp, 'aku xleh hidup tanpa CINTA..CINTA watkan kami bertenaga untuk tempuhi hidup'. kalau bagi yang tengah frust, 'aku xmau bercinta..aku lebih suka mati dari terus BERCINTA..sebab cinta watkan aku MENDERITA..'.kan??ader dua pendapat yang berbeza kan?

so, korang yang kat luar tu, cintailah pasangan anda sebaik2nya. sebab, dah jadi lumrah manusia, 'seseorang itu akan dihargai bilamana dia tidak lagi berada disisi kita'..jangan dah terhantuk, baru nak terngadah beb..cinta mmg senang nak dapat..tpi cinta yang sejati, cinta yang ikhlas susah nak dicari ganti..meminjam kata2 nabil..LU PIKIR LA SENDIRI,,,!!!Assalamualaikum..

1 comment:

webmaster said...

kadangkala cinta itu terlalu unik untuk kita ungkapkan tapi sesekali bila kita berada dalam situasi cinta itu sendiri baru kita sedar sama ada cinta itu indah atau tidak, ataupun cinta itu sulit untuk diperkatakan.. antara cinta seorang kekasih atau sahabat cinta seorang sahabat sebenarnya lebih memahami dari cinta seorang kekasih yang hanya menabur kata-kata manis untuk diungkapkan setiap hari. Tapi ingatlah cinta kepada DIA yang satu adalah cinta hakiki..