Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, January 10, 2009

Malas.....

Malas..satu sifat yang aku rasa ada pada semua manusia..cuma mungkin tahap malas tu berbeza antara satu manusia dengan manusia yang lain..kan?tak dinafikan, setiap manusia yang dilahirkan ke atas dunia ni telah pun ditetapkan takdir masing-masing. bergantung pada manusia itu sendiri macam mana nak ubah kehidupanya..rajinkah manusia itu mengubah hidupnya? atau hanya menyerahkan segalanya pada takdir..?jika manusia itu hanya menyerahkan segalanya pada takdir, adakah manusia itu dikatakan sebagai malas?bolehkah manusia itu melawan takdir?hurm..pelik kan?

Kadang-kadang, aku tertanya sendiri, macam mana nak ubah nasib kita..dari yang miskin jadi kaya, dari yang jahil ke orang yang mempunyai ilmu dan macam-macam lagila...dari yang aku perhatikan, orang miskin bukan sebab malas. aku xpenah lagi tengok orang miskin duduk rumah sambil goyang kaki (kalau ada, aku taktaula nak ckp mcm mana..huhu).diorang tetap rajin berusaha. memerah keringat demi sesuap nasi dan sesudu air..tapi kenapa diorang tetap miskin?pelik kan?yang kaya semakin kaya..yang miskin semakin miskin..sebab oran tu MALAS ke dia jadi miskin?dan orang-orang kaya tu RAJIN sangat ker??

2 comments:

as 4ever said...

mana ada sesudu air, seteguk air la...huhu

RieDer said...

hoho..sesudu air pun ader la...