Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, January 15, 2009

Salah Siapa..??

Dewasa ini, media massa samada media eletronik atau media cetak seringkali ceritakan tentang keganasan puak yahudi di Semanjung Gaza. memang xdinafikan, hati aku tersentuh dengan penderitaan saudara kita di sana. Tapi, apakan daya..aku ni cuma manusia biasa. cakap2 aku ni, sapala nak dengar..len la kalau aku ni presiden OIC ker, apa ka..tpi, pertubuhan-pertubuhan tu pun xleh wat apa2 juga..hurm..ni la masalahnya bila kebanyakkan negara terlalu bergantung pada Negara sekutu israel..yer..Amerika..sapa lagi..kan?

Tapi, dalam dok nak salahkan amerika n pertubuhan2 lain yang 'xmampu' nak wat apa-apa tu, meh kita tgk sapa yang salah sebenarnya..bagi aku la, pemimpin di palestin pun sama juga. diorang gagal menyatu padukan penduduk palestin. bila dah sesama sendiri pun asyik nak bertelagah, musuh islam pun dengan mudah akan masuk menyerang. cuba bayangkan kalau semua penduduk palestin bersatu, mesti diorang jadi kuat.kan?pastu, negara-negara Arab pun bersatu membantu..mesti palestin dan rakyatnya akan dapat diselamatkan..hurm..aku xtau la pendapat aku ni betul or x..ni cuma pendapat dari seorang rakyat yang tidak mempunyai apa-apa jawatan di peringkat negara..huhu..sama-samala kita pikir..TAKBIR..!!!!!

No comments: