Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, March 5, 2009

Aku dan Kebahagiaan....


Kebahagiaan..atau kata dasarnya BAHAGIA...satu perkataan yang digabungkan dari 7 huruf. perkataan yang menjadi kegilaan ramai orang dan aku yakin semua orang ingin rasa bahagia..tapi, mampukah semua orang tu bahagia?apa indikator yang digunakan untuk menentukan seseorang tu bahagia atau tak..?mcm mana korang tau yang korang bahagia?he...rata-rata jawapan yang aku dpt ialah berbunyi begini..'bila kita akan sentiasa gembira bila kita bahagia..' . mudah betul tutur di atur..sebenarnya, jawapan yg diberikan tu masih lagi byk persoalan yang boleh dipersoalkan..contohnya, apa yang buat kita rasa gembira?duit?kasih sayang?kawan-kawan?kalau jawapan dia duit, mcm mana pulak dengan orang yang xberduit?diorang xder 'duit' ke untuk mengecapi erti sebenar kebahagiaan?mcm tu jugak kalau jawapan diorang 'kawan-kawan' or 'kasih sayang'..

Naper aku membebel mcm nie??hehe..bukan aper, aku tertarik dgn citer sorang kawan aku..dia ngadu yg dia xberapa bahagia sejak akhir2 nie..org tersayang xbagi perhatian kat dia..ada gak org lain ckp kawan aku ni peragai mcm budak2..mengalahkan pempuan..tapi bagi aku x..setiap manusia ada perasaan..setiap manusia perlukan perhatian dari pasangan masing2..xkisah la laki or pempuan..semua orang nakkan perhatian..mungkin dgn cara tu, diorang akan rasa bahagia..kan?korang rasa mcm mana?salah ker kalau laki tu minta perhatian dari tunang dia sendiri?ni tunang dia mcm lebih pentingkan kekawan dia...xpenah pun nak pikirkan apa yang kawan aku ni rasa...aku bukan nak backup lelaki..tapi korang tgk la sendiri..buka mata..buka minda dan celikkan hati..korang tgk disekeliling korang..betul or x apa yang aku ckp ni...kawan aku ni xkisah sgt ttg duit...jadi duit bukan faktor yg buatkan dia bahagia..faktor yg buatkan dia bahagia adalah tunang dia...tu je yg dia harapkan..harap-harap, tunang dia tu sedarla apa yg dia buat nie...

3 comments:

CtiKuscoMel said...

Menurut pakar motivasi"Orang yang senyum xsemestinya dia gembira..tapi orang yang senyum..senyum..dan senyum...leh wat dia gembira.."ada kaitan tak??hahahaa..

RieDer said...

hoho...ya ka?dr fadzilah kamsah ka yg kata?kalau kita senyum ja, xke nanti org panggil kita ni org 'bahagia' yg dok di hospital bhagia..??hoho!

love is forever said...

asalkan bahagia...??