Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, May 6, 2009

Rempit...revenge is COMING...!!


Dalam media sekarang ni, heboh org berckp ttg rempit..atau lebih tepat lagi Mat Rempit. Siapa mat rempit ni sebenarnya?definisi awal mat rempit ada menyatakan bahawa mat rempit boleh didefinasikan sebagai penunggang motorsikal. betul ker?abis tu, pakcik2, makcik yg naik motor ke pasar malam tu pun, dah dikira mat rempit la?huhu..

Definisi ni xpenting pun sebenarnya, tpi apa yang lebih penting, kenapa mereka dibenci oleh masyarakat?memang aku x nafikan, ada segelintir dari diorang ni wat hal dengan masyarakat luar. tapi, cuba kita tgk balik, cuba masyarakat kaji balik, kenapa diorang bertindak seganas tu?masyarakat kita cukup gemar menunding jari kepada org lain untuk dipersalahkan..aku bukan nak bela mat rempit ni..tapi aku cuma ingin ajak korang yg baca post ni untuk sama-sama memberikan pendapat ttg isu ni. isu ni dah ada sejak dulu lagi..bezanya, dulu isu ni xdiberi penekanan oleh pihak media..sb tu kes ni dianggap sebagai kes yg terpencil. tgk jer cerita AZURA dan GILA-GILA REMAJA, ada jugak kan kumpulan motor?maknanya, isu ni mmg dah ada. kadang-kadang, aku rasa mcm masyarakat ni x berapa nak adil sangat. kenapa diorang begitu cepat membenci dan mensisihkan golongan ni?kenapa budak-budak yang berlumba kereta di jalan raya yg sama x dibenci dan dipandang hina?sebab diorang naik kereta dan mat rempit ni naik motor?he..mmg tu la jawapanya walaupun berdozen-dozen alasan utk menafikan kebenaran tersebut..masyarakat terlalu cepat menghukum dan melabel..mmg mat rempit ni kebanyakkannya dari golongan sederhana dan susah, tapi jgn igt yang org-org berada tu mulia sangat..hurm..sama-samala kita renung2kan...


4 comments:

miss.purple.r0ses said...

hehehe..
hmm??
adakah anda juga pernh dilabel sebagai mat rempit??
huhu

RieDer said...

hurm..bleh dikatakan mcm tu..bukan diri sendiri yg bagi label tu..tapi msyarakat sekeliling yg bagi label tu pd kami..huhu

ISNA said...

mgkin mat rempit ni byk mendatgkan masalah yg besar kepada masyarakat cth nye merogol,meragut dan membunuh

RieDer said...

to isna..
betul ke yg wat kerja tu mat rempit?syer rasa, sb yg buat kerja tu mengunakan motorsikal, terus org ckp, tu kerja mat rempit..hurm..xtau la..cuma pendapat jer..huhu