Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, July 17, 2009

Masyarakt dan KEZALIMANYA...

Hooo....mcm berat jer tajuk kat atas nie,,,tpi sebenarnya aku xtau nak citer apa..cuma rasa mcm nak menaip...hurm...semalam aku ada traning badminton...aku cukup xsuka traning hari khamis malam sebab court sebelah team aku di dalangi oleh org2 tua yang sombong dan angkuh..diorang terlalu cepat menghukum..diorang xpenah bagi peluang pada org2 muda mcam kami ni nak berkembang..mcm post aku yg sebelum nie,aku ada tulis bahawa setiap orang akan berjaya sekiranya di beri PELUANG...

Aku penah jugak la main dengan depa nie..tapi, bila aku masuk court ja, terus depa minta partner aku double dgn partner dia, dan dia double dgn aku..katanya, kekuatan x seimbang!mmg gampang betul la org tua mcm nie..bukan nak tunjuk ajar golongan muda, tapi di kondem lagi adala....bila kami refuse, diorang terus xnak main..sedangkan aku cuma nak tgk sejauh mana kepandaian diorang dan boleh la kami yang muda2 ni belajar corak permainan orang tua...(heh..tau mcm mana org tua main badminton..?).aku geram betul la dgn org tua mcm tu..terlalu cepat jatuh hukum..semalam pun dia kuarkan lagi kata2 dia..dia kata mcm ni..'orang lama jugakla yag boleh main, orang baru xleh harap..'ada ka patut dia kata mcm tu?dah la time tu kami dok dengar taklimat dari coach...bengang dan banggang rasanya...

Kadang-kadang, masyarakat kita ni mmg mcm tu kot..suka menjatuhkan hukuman tanpa soal selidik dulu apa yg berlaku di sebaliknya..mmg xadil kan kalau org tu diadili tanpa pembelaan yg sewajarnya...tanpa diketahui sebab musabab kenapa dia wat mcm tu dan kenapa dia jadi mcm tu...kan..?dah merepek bebenor dah teman ni ha....

3 comments:

Noname said...

heh..ada unsur2 ketidakpuasan hati serta melepaskan geram dalm artikel ini..(^_^)V

RieDer said...

heheh..biasala ct..huhu..

black roses said...

wah..
jgn geram2~
bukankah sabar itu sebahagian dari iman~
=)