Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, March 4, 2010

berat mata memandang....

err....dah lama betul aku xjenguk2 blog nie...dulu, blog ni la tempat aku ngadu...tempat aku luahkan perasaan...sejak2 aku dah masuk kerja dulu, n dah kenal facebook, aku mmg jarang share apa yg aku rasa n alami dalam blog lagi dah...rasanya, mungkin ni permulaan utk aku kembali menjadi blogger..heh..

24 Februari 2010, aku mula dah jadi penganggur..sb kontrak aku dah tamat..nak cari kerja lain pun payah...xtaula naper la rezeki aku ni mcm berat jer..xtaula...org akan ckp 'ada la rezeki ang tu nanti...'hurm...berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul...skang ni, adik aku yg no 2 tgah bercuti..so, masa aku byk dihabiskan dgn famili aku..lagipun, dia tgah sibuk dok wat persediaan nak bertunang nanti...

sejak2 aku jadi penganggur nie, org yg paling kuat bagi aku dorongan dan kata2 semangat kat aku tentulah isteriku...my family also...xtau la depa paham or x apa yg aku alami...aku nak cari kerja agar senang aku nak bantu org lain...nak bantu famili...tapi tu la..aku mmg dah terperangkap nie...minta kerja yg pakai spm, org xnak amik sb aku ni graduan ijazah..minta kerja yg perlukan ijazah, org xnak amik sb aku xda pengalaman...mmg mcm tu ker nak cari kerja?skang ni baru aku paham, kenapa perompak menjadi perompak..depa pun xmau jadi perompak kalau diberikan ruang dan peluang untuk berjaya mcm mana org lain berjaya..hurm...citer banyak pun, mcm aku mengeluh akan nasib aku sendiri jerk...aku ttp akan bersabar...mungkin ni ujian dari Dia...nak tgk sejauh mana ketabahan dan kesabaran aku...harap2, ada la rezeki utk aku sekeluarga dalam masa terdekat nanti....Amin...

No comments: