Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, July 21, 2010

Aku dan 'PERHUBUNGAN'

hurm....apa yang kita paham ttg sebuah hubungan?ada yg definisikan hubungan sebagai sebuah tali persaudaraan...ada yg mendefinisikan hubungan sebagai sebuah kasih sayang..terpulang pada individu..untuk mentafsir dengan sendirinya apa itu sebuah perhubungan..hurm...mengorak langkah untuk memulakan buah bicara, bukanla semudah mengorak langkah menuju ke Billion...bukan juga semudah utk mengorak langkah menuju ke kedai makan 'mak'..terlalu byk perkara perlu dipikirkan...terlalu byk butir yang perlu ditapis sebelum mengeluarkan kata-kata..khuatir andai ada hati yg terasa...khuatir andai ada hati yang terluka...

Sekarang, kami cuma berempat..yang pada asalnya kami berlima...ada kemungkinan besaq, kami akan tinggal bertiga..dan lastly, tinggal berdua..hurm..kenapa aku tulis mcm tu?kenapa?terlalu byk benda dalam pikiran aku...semalam...aku pegi lepak dgn sahabat2 aku kat sini...ada sorang sahabat tu, seolah2 kehadiran dia macam xdisedari oleh sahabat-sahabat yg lain...dalam gelak tawa yg hadir, ada suara tanggisan kecil yg sayup2 kedengaran...aku penah rasa apa yg sahabat sorang ni rasa...rasa dipinggirkan...rasa xdipentingkan...mmg sedih...mmg pedih...hurm...aku cuba bersikap neutral...bukan untuk memingirkan sesiapa...tapi dari mata kasar, mmg terlalu jelas, kehadiran sahabat yg sorang ni seolah2 x terlalu dihargai...seolah-olah melukut di tepi gantang...aku penah rasa benda nie...mmg terasa hati...tpi kena sedar, manusia membuat pilihan...sb tu org2 lama dah berpesan...dalam berkawan, elakkan no ganjil..contohnya, 5,3...hurm..lepas ni, mungkin aku lak yg akan terima nasib yg sama....LAGI...hurm...sebab tu la dalam berkawan, kita kena ADIL...

No comments: