Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, March 7, 2008

Politik oh politik...

dalam sehari dua ni, isu yg paling hot skang nie ialah pasal politik..herm..tadi pun aku baru jer berdebat pasal polit dalam room selangor..sajer jer nyibuk..aku bukan leh undi pun..bukan underage la..cuma xdaftar..huhuhu...apa yg aku sedih, sesama islam pun ayik memaki sesama sendiri..diorang bukan main lain lagi ckp ISLAM itu BERSIh..tpi sedarkah diorang suma yg diorang dah watkan ISLAM tercemar??asyik ckp org ni bukanislam, org itu bukan islam..saper diorang utk tentukan ISLAM sesorang tu?xpayahla nak wat kerja Allah..dia lebih mengetahui aper yg terjadi..kita sebagai manusia ni, wat keje kita dahla..

aku pun bukan org kerajaan..aku xsebelahkan sesapa..dalam dunia ni, masing2 ader pro n kontra..rakyat malaysia pun skang ni suma ader pelajaran..suma ada akal..diorang leh pikir saper yg diorang rasa layak utk memerintah..xpayahla kita terlalu obses dgn suma nie..suma ni dah mcm fenomena ayam dgn telur..xder kesudahan.

mcm yg kawan aku ckp (amir), budak aku pun byk balik kg..dengan alasan nak mengundi..tpi dalam masa yg sama, keja nak kena hantar hari isnin nie..aper cerita?sempat ke siap?mmg mengundi tu tanggungjawab kita..tpi dimana tanggungjawab kita sebagai PELAJAR?maaf kalau ader yg terasa,,aku cuma menulis utk memberikan pendapat..

sekian dulu utk kali nie...jumpa lagi..

2 comments:

Maza's said...

betul...sokong 10000%.

alam maya said...

aku sokong pe yg hang ckp tu..blh ganti MB Perlis..tp kna tubuh parti sndr la plak...huhu..=p