Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, March 10, 2008

Tanggungjawab...?

'bila orang dah bagi kita tanggungjawab, itu maknanya org percaya dengan kita..tanggungjawab itu amanah dan kita perlu ikhlas semasa menjalankan amanah yang diberikan..'herm..aku terpingga..aku tergamam tanpa sebutir bicara..dulu, masa arwah tok aku ckp pasal tanggungjawab ni, aku baru jer berumur 6 tahun..budak comot yang xtau aper2..yang cuma diprogramkan utk menjadi peneman arwah tok aku pegi wat keje2 ladang, ternak lembu dan lain2 keja kg..tpi, semakin aku meniti dewasa, semakin aku nampak aper itu maksud TANGGUNGJAWAB..herm..baru aku sedar betapa susahnya nak menjalankan tanggunjawab tu dgn ikhlas..kebanyakkannya, semua orang wat atas dasar kepentingan peribadi..insyaAllah, aku cuba jalankan tanggungjawab aku seikhlas mungkin..

herm..dah besar rupanya aku..dah 24 tahun aku hidup kat muka bumi yg semakin padat dgn pelbagai ragam manusia..suma tu la yang mewarnai dunia kita nie,,baru meriah beb..tpi, kadang2 tu sengal gak bila berhadapan dgn org yg mcm2 ragam nie..ckp kita xnak didengarnya, kira kepala dia jer,,ingat skang ni zaman primitif ker?'saper kuat, dialah tuan', istilah tu dah lama org buang ketepi skang nie..yang penting, ilmu beb,,kaya tapi bodoh pun xguna gak..kan?hehehe..dah melalut dah aku nie..

Berbalik kepada tanggungjawab, tadi aku dapat msg yg kawan aku dah nak kawin..huuu...dah smpai jodoh pun diorang tue..alhamdullilah..moga berbahagia la hendaknya smpai ke akhir hayat..aku?he..coming soon kot..kawin ni pun tanggungjawab gak kan?kan?heheh..dah nak jadi 'orang' dah aku ni rupanya..

herm..kawan2 aku yg 'nakal2' dulu pun dah jadi 'orang' dah skang nie..bagusla..manusia berubah kerana manusia beb..yg xsedar2 diri ni, jomlah berubah..kita ada TANGGUNJAWAB yang perlu dijalankan..

1 comment:

Maza's said...

aku rasa aku tau sapa yang berlagak pandai tapi bodoh tu..hahahahahahahahahahaahahha