Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, June 25, 2009

Hilang Pertimbangan..

Huh!!!finally, aku dah hilang pertimbangan..aku dah hilang sabar..semuanya bermula bila lori company aku accident..aku terkejar2 ke balai polis..wat report, pastu terkejar2 ke syarikat insurans, claim insurans..bila balik opis, ada pulak customer tgah mengamuk.mmg haram jadah betul la..aku try ckp elok2 dengan pempuan tu..tpi bila aku dah bagi muka, dia terus tengking2 aku. dia igt aku ni sapa?balaci dia???mmg bodoh la..aku paling benci bila dia ckp 'Ni la sebabnya aku malas nak berurusan dengan company melayu..'. kalau semua melayu mcm dia, mmg xkan kemana la syarikat melayu. pi la bela bangsa asing!

Semuanya bermula bila dia datang utk menjadi pelanggan syarikat ni kira-kira 2 bulan lepas. aku rasa, penerangan yag diberikan cukup clear. penerangan yang berbunyi 'kalau mesin yg dibeli rosak dalam tempoh seminggu, kami akan gantikan dengan baru..'.aku rasa cukup clear n dialog tu xpenah berubah walau dengan sapa pun kami berurusan. dia dtg opis semalam, mengamuk nak tukar mesin yg baru, katanya dia beli baru seminggu. he..mmg banggang..kat bawah mesin tu dah ada stiker yg bgtau bila mesin tu dikeluarkan dari kilang aku..dah 2 bulan!!!so, perjanjian utk tukar baru tu dah terbatal. kami dah bermurah hati utk tolong repair tnpa sebarang bayaran pun dah cukup bagus..ni x, xabis2 nak kondem org melayu. last2 aku ckp, 'tolong jgn bagi saya hilang sabar..'.boleh lak dia tnya aku, 'kenapa awk marah saya..??'banggangya!sapa yg marah sapa??aku ke dia??setahu aku, aku xpenah lagi nak marah org yg berurusan dgn aku..tpi ni dah mencabar kesabaran aku..aku pun ada had sabar..so, lantak dia la..dia ada pilihan utk berurusan dgn kami atau dgn bangsa asing..terpulang..agak2 la, kalau berurusan dgn bangsa asing, mau ke bangsa asing tu repaired secara percuma?mau ker bangsa asing tu tukarkan barangan yg kita dah pakai 2 bulan dengan barangan baru?mau ker???!!!

Kalau semua melayu mcm dia, aku xtau la..mau lingkup company melayu..aku xnafikan la, ada jugak la company melayu yg mcm hampeh..tpi jgn nak samakan semua company melayu tu sama..aku pun penah je kena dengan mekanik melayu yg repaired motor aku..hampir Rm 1k aku habiskan utk repaired, tpi masih sama jugak..aku xsalahkan dia..mungkin dia xda kepakaran dlm enjin aku ni. aku anggap je duit yg aku bayar tu sebagai sedekah..ape nak kisah..sesama melayu..huh!

2 comments:

Noname said...

Hee..melayu oh melayu...

Azzuawawa said...

sbar...sabar...

biasa la dugaan dalam business.

cabaran tuuu...