Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, November 24, 2008

My Black ..

'Black..'itula nama yg aku bagi kat motor aku tu..budak-budak ni pun dah biasa dengan panggilan nie..diorang bukan lagi sebut 'motor' or '125z ' lagi dah..tapi dah panggil Black..jgn panggil hitam lak..xgelemer..hik2.. dulu masa aku amik, motor ni warna merah putih..merah tu dah ok..tapi tang putih tu yg xberapa nak berkenan sgt tu..suci sgt..huhu..leceh n cepat kotor bak kata kawan2 aku..lama jugak la aku pakai merah putih nie..dah dekat 1 tahun setengah. sem ni je aku tukar pakai warna hitam..ada gak budak2 ni menentang..diorang ckp, xpenah dibuat dek orang 125z kaler merah hitam. diorang syorkan aku pakai all black..hah..elok la tu..dah la tuan dia pun agak2 'black', ni nak suh aku pakaikan suite all black kat motor aku. ada ka patut?xpatut kan?aku nekad, tanpa sokongan kawan2 (sebnarnya, aku xperlukan sgt pun pendapat diorang), aku tukar gak merah n hitam. bila aku bawak balik ke rumah, baru member2 aku tau yg merah + hitam akan menhasilkan satu kombinasi yang cukup menawan..anggun..dan agak 'ganas'.hehe..orang ada ckp, kalau nak kenal mcm mana peragai dan tingkah laku seseorang itu, tengokla pada motornya (sapa yg ada keta, tgk keta la..). dari situ kita akan tau org tu pembersih or tak, jenis sopan or tak dan lain-lain lagi la..benda2 ni, ada relevantnyer..korang pikirla sendiri..aku dah malas nak pikir..hahah..

Berbalik pada kawan aku tadi, lepas je dia tgk motor aku, dia pun nak tukar jugak suite 125z dia.huh!aku awal2 dah warning..'jangan sesekali ikut warna motor aku'.aku mmg xsebulu dgn mamat ni..bukan apa, kerek semacam jer. aku pakai 125z, dia pun beli 125z. dahla amik warna merah. pastu cakap aku yang tiru warna motor dia..(sepatutnya, tu dialog aku utk dia).huhu..gila apa..aku yg beli dulu, pastu ckp aku yg tiru dia.memang xpatutla kan?si Black ni pun, xla byk sangat ragam dia..ok jer..xmenyusahkan aku langsung. kalau ttg bahan bakar tu, memang terasa gak la jika nak dibandingkan dgn kriss..tapi dah aku minat yang ni, jadi aku hadap je la..hahaha..

Kenapa aku minat dengan motor ni?herm..aku terpaksa la mengaku, aku minat motor ni sebab design dia..keluaran pertama 125z sekitar tahun 2000 tu cukup cantik. Selain tu, aku sukakan kelajuan. dan pada masa tu darah masih panas. motor ni mmg laju la time tu..mana ada motor kapcai yang ber CC 125 time tu.Suzuki RGV pun 120 ja CC dia. tapi, 125z yg keluaran selepas keluaran pertama ni dah dikurangkan kelajuan dia. nama jer 125z, tapi CC dia xsmpai 125 pun. (motor aku keluaran pertama, jadi CC dia mmg 125..hehe). ni semua seba budak2 salah guna motor la..wat pegi berlumba..aku?uish!mana ada..aku baik jer..paling slow pun aku bawak 150km/h. tu paling slow la..hohoho..tapi tu dulu la..skang ni dah tua, kena la perlahan2 bawak motor..ala..xlaju mana pun..dalam 40km/h jer..huhu..sopan kan aku d jalan raya?(contohilah saya..)

Tapi, Black ni bukan motor pertama aku..sebelum aku pakai Black ni, aku pakai Suzuki RGV 120. aku beli 2nd hand jer..xmampu nak beli baru (Black pun motor 2nd hand). tapi aku pakai RGV tu xlama..kejap ja..dalam 5 bulan..bapak aku jual kat kedai dan amik motor kriss untuk mak aku..huhu..yela..mak aku lebih pentingkan motor time tu..xkan nak suh mak aku nak RGV tu lak..uish!xsesuai langsung makcik Azizah ampa naik motor tu..lepas dari tu, aku dah xder motor..pegi mana2 je, tumpang kawan..xpun tumpang Raju (nama drebar bas sekolah kat tmpat aku).huhu..sedey la..jiwa muda..tapi naik bas..jalan kaki, naik basikal..huhu..nak wat mcm mana, nak beli lain, xmampu..sampaila aku dapat tawaran masuk uitm shah alam (selepas aku tamat di Uitm Perak), barula aku dapat Black..xsia2 aku bersabar..akhirnya, motor idaman menjadi milikku..hehe..i love u bBack!

5 comments:

Tirana said...

Kak Tirana ingatkan My Black tu kuda, rupanya motor..hehehe..jaga diri baik2 masa tunggang my black ye..

Unknown said...

hahahahahha keris patih lagi power la...(kriss) hahahahahahha

RieDer said...

hehehe..kuda pun leh jugak kak tirana.sama jer..huhu..keris patih yang berwarna hitam tu ker?xder hal kalau nak test..bgtau tempat, bila masa..kang gua sampai..wawawa

.: Sugar-cRave :. said...

huhu...me pown penah pakai 125z neh masa taun 2004 aritu..ngehh ngehh..now da trade-in da..huhu..windu l0rh sama 'My Red' caye...;P

Lieya said...

Zaman skang nie kire kowang beruntung laaa.. time2 aku dulu p kuliah naik bas no 11 jerk tauuuu... wawawawaaaaa....