Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, November 8, 2008

Syarat-syarat untuk belajar di Jabatan Perancangan Bandar & Wilayah..

Tadi aku dok belek2 syarat kemasukkan uitm. aku cuma tumpukan perhatian kat syarat untuk masuk ke Jabatan Perancangan Bandar dan Wilayah (department tempat aku belajar). kalau diikutkan syarat tu (untuk diploma), calon dikehendaki memperoleh kredit dalam bahasa melayu dan matematik..dan dikehendaki untuk hadir ke ujian melukis dan temuduga..herm..mudah jer kan syarat nak masuk belajar ke department ni..tapi, korang mesti xtahu, disebalik syarat2 am tu, ada syarat2 yang tersendiri yang sengaja disembunyikan..nak tahu syarat2 tersirat tersebut..?lets check it out!!!

1. Calon mestilah seorang yang TABAH (hurm..syarat yg xramai org ada..kebanyakanya akan give up di pertengahan jalan)

2. Calon mestilah seorang yang TAHAN MAKI (bukan nak cakap lecturer kat sini kuat maki, tpi mungkin tu kaedah yg sesuai kot nak ngajar..huhu)

3. Calon mestilah seorang yang KUAT FIZIKAL (syarat yg ni memang teruji, sebagai planner, byk tempat yg nak kena pegi..dan xda masa nak tido.letih-letih..)

4. Calon mestilah berkebolehan untuk wat keja LAST MINUTE (haha..syarat yg ni mmg kelakar..tpi tu la hakikatnya, budak2 planner mampu wat keja lastminute atau dalam bahasa yg agak sopan, mampu bekerja DIBAWAH TEKANAN..)

5. Calon mestilah seorang yang BERKEBOLEHAN (huh!jgn igt nak jadi planner ni cuma tau wat keja planner jer, korang kena pandai serba serbi. cthnya, menari, berlakon, menipu, tikam belakang kawan, pasang skandal, mengorat,dan yang paling penting sekali, DAN LAIN-LAIN LAGI)

aku letak lima jer syarat2 yang tersembunyi tu..bukan aper, syarat2 ni sering berubah2 mengikut MASA, MANUSIA dan DIRI kita sendiri. so, prepare urself if u want to join us..!!!

3 comments:

Anonymous said...

test

Anonymous said...

ooiitt!!aku x stuju..
sbb tadak gambo aku..
xoxo!!

Ct said...

hahhaaa..cam kelakar je syarat2 nih..nk taw x syarat belajar kt jabatan computer science???hah..lg parah..