Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, April 7, 2009

Di Persimpangan DILEMA..

Aku mmg dalam persimpangan dilema skang ni..persimpangan antara reality dan juga fantasi (mungkin..). hurm...xtau la mcm mana aku nak mulakan cerita..tapi yg aku tau, aku mmg dalam dilema. bagi yg kat luar tu dan yg xkenal dengan aku, aku ni graduan dari uitm dalam bidang perancangan bandar dan wilayah (diploma dan ijazah). apa yg aku cuba nak smpaikan, aku rasa mcm terkilan lak sb aku xkerja dalam bidang tu..aku kerja dalam sektor pembuatan atau dalam erti kata yang lain, aku kerja kilang..bukan sebab gaji yang jadi masalah aku..tapi sebab kepuasan bekerja..kerja aku skang ni, kalau duduk kat perlis ni boleh dikategorikan sebagai 'orang senang' la..gaji aku lebih dari cukup. tapi aku xpuas kerja ni..aku mmg minat bidang yang aku belajar dulu..apa yg watkan aku dalam dilema skang nie, perlukah aku tinggalkan kerja skang ni semata-mata mengejar minat aku yang pastinya aku xkan hidup senang mcm sekarang ni?perlukah aku jadi realistik ataupun materialistik dalam dunia yang serba serbi kena bayar ni?hurm...
p/s: Terima kasih pada amir sebab sudi dengar ttg ni semalam (6042009). walaupun dalam ym, tpi terasa kejujuran yang terbit dari hati amir.thanks buddy..

2 comments:

Unknown said...

Wa!!!!! nama aku ada dalam post ni.... hahahah Came-came (sama-sama) aku main bantai ja ym dgn hang smalam tu.... oit, blanja la makan apa2 kat aku ni... deat hotel putra palace ka..haha

RieDer said...

hehe..aku menghargai kawan2..semangat kekawanan aku terlalu menebal...lagi tebal dari buku calculus...