Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, October 16, 2008

aku dan DUIT...


duit..??ye..inilah duit. duit yang jadi kegilaan semua org kat atas dunia ni. termasuk la aku. dengan duit, mcm2 kita boleh beli. kasih sayang, cinta dan kawan..sumanya boleh dibeli dengan DUIT. berkuasanya sekeping kertas yang dicop dgn pelbagai nilai..kan?dulu, aku xla rasa duit ni penting sangat..yang penting budi bahasa.he..tpi, kalau bawak budi bahasa pegi Plaza Alam Sentral, kita xboleh beli apa2 pun sebenarnya.

skang ni dah last sem..seperti biasa, kebanyakkan student akan habis duit time2 mcm ni la..termasuk la aku. bagi yg ada famili kaya-raya, xla tertekan sangat..tpi yg xberapa nak kaya mcm aku ni??hoooo...berat oo penangan Mr Money ni..mana nak belajar n at da same time, nak kena pikir how to earn da money..2 benda dalam satu masa..minta kat mak bapak??hooo..cukup2la nyusahkan diorang kat sana..aku anak sulung..so, kenala berdikari. nasib baikla Allah bagi aku pinjam ilmu Dia. dengan ilmu yg ada kat aku ni, leh la aku cari duit utk makan kat sini. repaired komputer dan amik upah lukis layout town planning..hm..merana gak badan. dengan nak wat asement, n cari duit utk belanja..gila..mmg gila..tpi im forced to do that..kalau x, soru leh miss..nak ckp kaya wat benda2 di atas tdi tu, xla..tpi, leh la bgi aku makan dalam masa 2 minggu..tu pun makan sari sekali je tu. susah gak ek nak cari duit ni..hm..kesian kat mak bapak kita yg kat kg tu. keja keras utk anak-anak.herm..

lepas ja abis projek ni, aku kenala cari projek lain lak..herm..kalau x, xmakan la aku kat cni..hurm..kalau susah2 sgt, kutip jela sampah sarap yg boleh dijual..janji halal..kan?cuma segan dgn tidak je la nak wat benda tu..Mr Money ni mmg wat aku xsenang duduk. duit kuar macam air paip yg dah rosak kepala paip. laju bebenor..tpi kan, bila pikir2 balik, aku bersyukur sgt sb dok jauh dari famili. dengan apa yg aku alami skang ni, dah cukup untuk watkan aku bersedia tempuh aper je halangan nanti..herm..sediakah aku??huuuu....

1 comment:

Anonymous said...

Huhuu..Penangan Mr.Money..