Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, October 29, 2008

kl...oh..kl..

aku baru balik dari kl masa aku tulis blog ni. pegi kl pun atas urusan keja..bukan nyer pegi bersiar-siar..atas arahan en Puzi (my law lecturer), kami semua ditugaskan untuk pergi bergambar dengan mekanikal parking..ala..parking mcm dalam citer tokyo drift tu..bagus juga tugasa ni. baru la aku tau, rupanya teknologi jepun tu dah ada kat malaysia. ada dua kat malaysia ni..(yg aku tau la). dekat Petaling Street (Hotel Malaya) dan satu lagi kat menara GM..(aku pun xtau menara ni kat mana).

dalam tempoh dua jam tu aku kat sana, mcm2 ragam manusia aku tgk..tpi aku pun dah xpasti yg tu rakyat Malaysia or warga asing. dah sama banyak dengan warga kota dah diorang ni. seram betui..sistem pengangkutan awam di Malaysia, kebanyakkan nya digunakan oleh warga asing. warga tempatan ni aku tgk mcm kurang je naik pengangkutan awam. mungkin diorang xselesa kot. tpi org mcm aku ni, redah jer..selesa or x, belakang kira..cepat betul kl membangun..baru 4 bulan aku xpegi sana..(utk sem ni, harini 301008 adalah 1stime aku turun kl)mcm2 yang dah berubah. bangunan itu naik, bagunan ini naik..kereta semakin bertambah...adab manusia semakin menipis..budi bicara, kesabaran yang dah makin menghilang..hurm..penat otak la dduk kat bandar-bandar besar mcm tu..kat kl ni pun, mcm2 barang leh niaga..halal haram dah xkira dah. asalkan leh dpt duit..hurm..ranjau kehidupan di sebuah Kota..memang perit..mmg sakit..saper yg xkuat iman, mcm2 leh jadi.kesian kat anak bangsa kita semua..ada yg merempat minta sedekah..ada yg xsiuman..hurm..kl...

No comments: