Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, October 24, 2008

suatu KEGAGALAN..???


hm..perjumpaan yang pada mulanya untuk membincangkan tentang tesis dengan Dr Mat Zain petang tadi betul-betul buatkan aku resah..tesis aku dikatakan terlalu banyak kesilapannya. di mana silapnya??apakah punca kepada berlakunya kesilapan tu??argh!!!dalam bilik tu, aku tak habis-habis dipersalahkan oleh Dr Rostam (Rakan Sebilik Dr Mat Zain). kalau nak diikutkan, dia tiada HAK untuk masuk campur dalam urusan ini. ini antara aku dengan penyelia aku. tapi, atas dasar hormat, aku tadahkan telingga..lapangkan hati menerima segala tuduhan yang langsung tidak ada asasnya. aku dikatakan oleh Dr Rostam seorang yang PEMALAS, seorang yang datang berjumpa untuk berbincang dengan Dr Mat Zain dengan TANGAN KOSONG..!!!siapa DIA untuk bercakap dan melemparkan tuduhan macam tu kat aku??walaupun dia lecturer di department aku, aku SUMPAH, aku tak pernah kenal dia sebelum ini.watak dr Rostam hanya wujud dalam hidup aku bila Dr Mat Zain berpindah bilik.

Wahidah dan Rosafizah mungkin boleh menjadi saksi yang tuduhan tu tak berasas sama sekali. setiap kali aku buat temu janji dengan peneylia aku, aku sentiasa membawa bahan ataupun kerja aku untuk disemak oleh Dr Mat Zain. tapi, apa yang menghampakan aku, Dr Mat Zain seolah-olah tidak endah akan usaha yang aku buat. Dia langsung tak baca apa yang aku bawa..jdi, suma tu salah aku ke bila tesis aku dikatakan banyak silap??dalam saat-saat yang mcm ni, aku memang panas. kalau diikutkan bisikan Syaitan, mau terbalik meja di bilik dr Mat Zain tadi. lantak la nak jadi apa pun..hm..syukurlah, aku masih mampu mengawal perasaan.

Masa Dr Rostam tuduh aku, Dr Mat zain diam. langsung tidak berbunyi. langsung tidak cuba nak tegakkan kebenaran. walaupun dia tengah repair tesis aku, aku rasa, dia cuma nak tebus balik kesilapan dia sebab tak pernah bagi tumpuan pada kajian aku. dia cuma tak mahu dipersalahkan. herm..saat-saat yang macam ni juga, aku rasa dah giveup..aku rasa down sangat-sangat..herm..Ya Allah Ya Tuhanku..tabahkanlah hati hambamu ini untuk berdepan dengan segala ragam manusia. sesungguhnya, hanya ENGKAU yang maha mengetahui apa yang tersirat dalam Hatiku ini..Amin..ya rabbal alamin..

4 comments:

Maza's said...

SAPE ROSTAM TUH? HAHAHAHHAHA MACAM HAREM... MAD ZAIN TU PUN SAME... JENIS MLS GAK....BAJET POWER LA...

Ct said...

Hmm..tu biasa la..antara dugaan time wat tesis...kesabaran sgt penting..kena pulun + sbar..I'Allah lepas la..

ISNA said...

biasala tu
memang pun rustam tu cm bagus

Suryani Rosli said...

haha..ala abg zack..biasela lec..layankan sj.nnt abg bls la pd anak diorg lak ^o^